Uraufführung | 7. März 1993, Deutsche Oper am Rhein, Düsseldorf |
Choreographie | Heinz Spoerli |
Musik | J. S. Bach «Goldberg-Variationen» BWV 988 |
Ausstattung | Keso Dekker |
It is a masterly, life-enhancing ballet which shows the
choreographer at his most inspired, and offers a profoundly rich emotional experience.
South China Mroning Post, Hongkong
Alles ist bis ins kleinste Detail abgemessen, die unbedeutendste Veränderung könnte die ganze Struktur
zerstören. Die Bewegungen werden wie teure Ware
präsentiert, mit Zurückhaltung und vornehmer Würde und ohne den kleinsten Anflug des Hochmuts, den unsere Virtuosen manchmal einfach nicht ablegen können.
Iswestija, Moskau
It’s the ingenious interplay of light and shade, in music
and motion, within Heinz Spoerli’s choreographic
architecture that is so breathtaking. The pointed shoe
proves not to be a fossil but an integral part of Spoerli’s
vision, which connects with the 21st century via music
and dance history.
The Star, Kapstadt
Spoerli raconte à la fois la jeunesse et l’art de vieillir, le
renchérissement, l’abandon, l’exaspération et la compréhension. Tel un fluide infini, ce sont les interrogations et la chorégraphie elle-même qui relient les scènes entre elles, qui tiennent en état de veille les excellents danseurs de cette troupe cosmopolite.
Le Magazin, Paris
© Peter Schnetz